Trwa ładowanie danych...

Jak rozumieć integrację pracowni

KONTAKT w sprawie integracji


Z uwagi na fakt, iż ostatnia edycja szkolnych pracowni komputerowych MEN pochodziła z roku 2008 (to już 8 lat!), często szkoła decyduje się na wymianę wyeksploatowanego już sprzętu. Decyzja o tym jaki sprzęt nabyć, uwarunkowana jest finansami. W grę wchodzi kilka wariantów:

  1. Zakup nowego sprzętu (często zakup realizuje organ prowadzący - gmina, powiat).
  2. Zakup sprzętu używanego (poleasingowego - tzw. II obieg)
  3. Wykorzystanie sprzętu pozyskanego z projektów w których uczestniczy gmina (np. projekt: "Zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu...)

W każdym z tych przypadków mamy do czynienia z jednostkami wyposażonymi w system operacyjny - co najmniej Windows 7. Często zdarza się, że są one instalowane w pracowniach jako komputery pracujące niezależnie (tzw. sieć p2p lub peer-to-peer), czyli sieć komputerów równoprawnych. Często poza podłączeniem do stacji uczniowskich internetu, w ogóle nie wykorzystuje się możliwości sieci.

Proponujemy zatem INTEGRACJĘ

INTEGRACJA pracowni, to uruchomienie serwera i stacji uczniowskich zgodnie ze standardem MEN. Usługa może być wykonana na sprzęcie zakupionym u nas, lub w wybranej przez szkołę firmie. W tym wypadku możliwe jest:

  1. Integracja stacji uczniowskich z istniejącym lub nowym serwerem;
  2. Integracja stacji uczniowskich z serwerem wirtualnym.

Szczegóły poniżej, oraz w dziale: Wirtualizacja

INTEGRACJA PRACOWNI UMOŻLIWIA:

  • Zachowanie pełnego standardu MEN szkolnej pracowni komputerowej (zabezpieczeń, ilości kont uczniowskich i nauczycielskich, poziomów logowania);
  • Przeniesienie oprogramowania serwera (wraz z licencją) które szkoła otrzymała wraz z pracownią. Serwer może być zainstalowany na jednym z pozyskanych komputerów bezpośrednio na sprzęcie, lub jako maszyna wirtualna;
  • Instalację oprogramowania dydaktycznego według wskazówek opiekuna pracowni;
  • Konfigurację drukarki sieciowej dla wszystkich użytkowników pracowni;
  • Migrację serwera SBS2003 do wyższych edycji (Windows Server 2008 lub Windows Server 2012) po wykupieniu licencji OLP.

GWARANTUJEMY PRZY INTEGRACJI ZACHOWANIE PEŁNEGO STANDARDU MEN ORAZ WZBOGACONĄ FUNKCJONALNOŚĆ PRACOWNI!

Poniżej przedstawiamy cenne uwagi dotyczące nowego sprzętu zakupywanego do szkół.

Często zdarza się, że organ prowadzący szkołę (gmina, powiat) celem zmniejszenia kosztów, ogłasza przetarg zakupując sprzęt dla wszystkich podległych sobie szkół. Prosimy dyrekcję oraz informatyka szkolnego aby zwrócili uwagę na to, żeby komputery wyposażone były w system z linii Professional (Windows 7 Pro, Windows 8.1 Pro, Windows 10 Pro) – taki warunek powinien być zawarty w specyfikacji przetargu przygotowywanego przez urzędnika organu prowadzącego.

System z linii Professional umożliwia pracę w domenie serwera. Jednocześnie komputer z takim systemem jest nieco droższy niż jednostka wyposażona w system z linii Home (domowy). Komputery systemem z linii Home NIE MOGĄ WSPÓŁPRACOWAĆ z serwerem. Niestety spotkaliśmy się już z takimi przypadkami, że szkoła otrzymała (np. od gminy) komputery z systemem z linii Home i była zaskoczona faktem, że nie można jednostek podłączyć do serwera.

Pracownia, która wcześniej była dobrze zabezpieczona, wyposażona w system uprawnień użytkowników, stała się siecią komputerów równoprawnych (p2p), gdzie opiekun:

  • ma utrudnioną kontrolę nad stanowiskami,
  • nie rejestruje przeglądania stron internetowych przez uczniów (w tym niewłaściwych treści),
  • ma utrudnioną instalację oprogramowania,
  • ma utrudniony dostęp do prac uczniowskich.

Komputery zakupione z systemem z linii Professional, dają oprócz pełnej kontroli i łatwego dostępu do danych użytkowników:

  • możliwość podłączenia do istniejącego w szkole serwera lub nowego serwera,
  • MOŻLIWOŚĆ WYKORZYSTANIA JEDNEGO Z NICH jako komputera nauczycielskiego z zainstalowanym SERWEREM WIRTUALNYM (całość usługi wirtualizacji i przeniesienia licencji wykonujemy na zamówienie).

Kontakt w sprawie INTEGRACJI

Wycenę integracji pracowni realizujemy na zamówienie, dostosowując się do Państwa potrzeb. Niezbędny jest w tej sprawie kontakt z nami za pośrednictwem telefonu bądź poczty elektronicznej. Wówczas ustalamy między innymi takie informacje jak:

  • Czy działa serwer
  • Jak ma być ilość stacji uczniowskich w pracowni
  • Czy wliczać licencje na system operacyjny
  • Czy wliczać licencje na pakiet biurowy Office
  • itp.

Serwis Pracowni Komputerowych AHU MultiNet - RECEPCJA SERWISU
Telefon stacjonarny/Fax: 74 872 21 12

Dostępny jest również nasz formularz kontaktowy oraz widżet Gadu-Gadu na naszej stronie

Konsultant - specjalista ds. sprzedaży:
Przemysław Baziak: 695 532 548
Michał Kisiel: 693 581 432
E-mail: spk@multinet.pc.pl

Zadaj pytanie on-line

2016 © Serwis Pracowni Komputerowych - Rewitalizacja Pracowni | powered by uCore Engine

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawo Telekomunikacyjne, informujemy, iż nasza witryna umieszcza w pamięci podręcznej Państwa przeglądarki tzw. plik cookie. Jest on wykorzystywany jedynie w celach statystycznych, a także aby ułatwić Państwu nawigację po stronie. Jeśli uważają Państwo, że narusza to Waszą prywatność, mogą Państwo wyłączyć obsługę plików cookie dla konkretnej witryny w ustawieniach przeglądarki.